is het verzamelinkomen op 1 persoon gebaseerd of met partner?

Op een website moet ik het verzamelinkomen geven. Maar is dit alleen van bijv. de man of ook de vrouw (als ze getrouwd zijn).

Op een brief staat mijn geregistreerde inkomen, er staat dat het ook het verzamelinkomen is, maar is dit van mij of ook van mijn partner?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (1)

Het verzamelinkomen is op 1 persoon gebaseerd.
Wanneer een instantie wilt weten wat je partner verdient, dan zal er een aparte vraag staan met het verzamelinkomen van je partner.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh oké, ik zie nu dat er op die website, als je op iets klikt, staat dat het van 'u en uw eventuele partner' moet zijn. Maar is dat wat in je in de brief van de belastingdienst krijgt dus alleen van 1 persoon?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als er staat ''uw verzamelinkomen'' dan wel.
fisbel
7 jaar geleden
Het gezamenlijke inkomen wordt bijvoorbeeld gevraagd bij de toeslagen.
Er wordt dan altijd naar het verzamelinkomen van partner A én het verzamelinkomen van partner B gevraagd. De opgetelde verzamelinkomens (belastbare inkomens) heet het toetsingsinkomen voor de toeslagen. Dit toetsingsinkomen is de optelsom van de verzamelinkomens box 1 2, en 3 Leuk, al die verschillende namen voor inkomens: bruto, netto, belastbaar inkomen. Verzamelinkomen box 1, 2, 3 / toetsingsinkomen en je hebt ook nog drempelinkomen.