Mijn vriendin verdient 500 euro netto per maand, moet ze daarover belasting betalen?

Klopt het dat je tot 6000 euro jaarlijks een vrijstelling van belasting krijgt?... Je moet het natuurlijk wel opgeven bij de belasting, dat is duidelijk!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houden jullie er rekening mee dat ze wel premies moet betalen?

Antwoorden (2)

Volgens mij is er een algemene heffingskorting van 2000 euro. Als je dat bij een belastingtarief van 15% toepast, kom je uit op 12000 euro die je onbelast kan verdienen.

zie ook http://financieel.infonu.nl/belasting/48616-inkomstenbelasting-2010-tarieven-belastingen-en-schijven.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze netto 500 euro per maand verdient is er al rekening gehouden met belasting; anders was het ook niet netto.
Of bedoel je dat ze die 500 euro per maand bijverdient en dat daar nog belasting over moet worden berekend? Dan kom je inderdaad uiteindelijk uit op een belastingheffing van 0. Houd er dan wel rekening mee dat een eventuele voorlopige teruggaaf (ivm de zogenaamde huisvrouwentoeslag) niet meer van toepassing is. Mocht ze die krijgen moet die worden terugbetaald.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens krijgt niemand zomaar een vrijstelling van belasting. Het kan alleen zo zijn dat je binnen de grenzen van de heffingskortingen blijft en dus geen belasting hoeft te betalen.