hoe vraag ik mijn loonheffing terug bij de albert heijn ?(ik ben 16 jaar)

Er staat in mijn bruto salaris voor 1,75 uur 9,07 euro
maar er gaat 3,03 euro aan loonheffing NT af en Premie WGA. Werkn.
kan ik dit geld terugkrijgen of krijg ik dit niet terug.

Alvast bedankt,

Toegevoegd na 1 minuut:
En als ik dit geld terug kan krijgen hoe kan ik dit geld dan terug krijgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
18.2K
Utrecht
8 jaar geleden
De aanvraag gaat via de Belastingdienst, niet AH.
Als je aangifte inkomstenbelasting doet over 2015
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/aangifte_inkomstenbelasting/aangifte_2015/

Het beste antwoord

Je vraagt via de leiding een loonheffingsverklaring aan. Je vult 'm in en kiest voor loonheffingskorting "ja". Dit formulier wordt verwerkt door de salarisadministratie en zorgt ervoor dat je vanaf dat moment netto meer overhoudt van hetzelfde brutoloon.

Na afloop van dit jaar doe je aangifte inkomstenbelasting over 2016. Daarin worden de gegevens opgenomen van de jaaropgave die je na afloop van dit jaar krijgt. Waarschijnlijk krijg je dan nog wat belasting terug, over de periode dat de loonheffingskorting nog niet op "ja" stond. (Als je verder niet al te veel spaargeld hebt, e.d.)

Toegevoegd na 22 minuten:
De premie WGA (werkhervatting gedeeltelijk arbeidsgeschikten) krijg je niet terug. Dat is een werknemersverzekering. Iedere werkgever in ons land betaalt voor die verzekering een premie. Een deel daarvan mag de werkgever in mindering brengen op het nettoloon en daarvoor heeft AH kennelijk gekozen. Onder bepaalde voorwaarden keert die verzekering uit als een werknemer zeer langdurig arbeidsongeschikt is.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Echt heel erg bedankt voor uw perfecte en snelle reactie.
Ik weet nu welke stappen ik ga ondernemen.