word er belasting geheven waneer studiefinanciering word uitbetaald met terugwerkende kracht?

Dus.... ik heb studiefinanciering aangevraagd nog vóór de zomervakantie.
deze was aangevraagd met een aanvullende beurs.
ik ontvang sinds augustus stufi, maar ZONDER de aanvullende beurs.
(alle gegevens waren allang opgestuurd en ontvangen blablabla...)

Na een telefoontje met het DUO zei die man dat ik de aanvullende beurs zou krijgen uitbetaald wanneer ze de precieze inkomsten van mijn moeder wisten, en dit kon nog wel een aantal maanden duren.
Maaaaaar.. ik moest niet bang zijn, want ik kreeg het met terugwerkende kracht.
Nu is mijn vraag, stel het duurt nog een paar maanden voor dit allemaal rond is, dan krijg ik natuurlijk in één keer een flinke duit geld op mijn rekening gestort.

word hier dan belasting over geheven?
Ik heb namelijk nog geen schoolgeld getaald, en als ik dat geld in een keer zou krijgen dan kan ik dat ook meteen betalen.
Maar als er belasting over word geheven dan ben ik nog niet veel verder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

De basisbeurs en de aanvullende beurs zijn onbelast. Hoef je dus geen belasting over te betalen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ zo is het, beste antwoord, sluiten die vraag. :-)