Ik wil bij de belastingaangifte een bedrag opgeven dat ik heb verdiend, maar wat moet ik invullen bij loonheffing en arbeidskorting?

Ik heb nl. geen jaaropgave hiervan gehad, en moet deze dus zelf betalen, maar... hoe moet ik dat nou invullen op het belastingformulier?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Als je dit gewoon hebt verdient dus zonder dat daar door iemand belasting over heeft betaald. Dan vul je het verdiende bedrag gewoon onder overige inkomsten en verder niets.

Antwoorden (1)

Je hebt het bedrag kennelijk niet als werknemer ontvangen en "gewoon" bruto uitbetaald gekregen. Dan is er geen loonheffing op ingehouden en is dus ook geen loonheffingskorting van toepassing.

Je vult het dan in bij "andere inkomsten uit arbeid". Dan loopt het automatisch mee voor de berekening van de belasting.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of "resultaat uit overige werkzaamheden" (of hoe dit ook omschreven mag worden in de aangifte).
Computoon