Ik zzp'er+fiscaal partner. Moet woningschuld/rente invoeren etc. Ook 2x voorlopige aanslag. Man heeft prive aangifte, moet idem invoeren. Kan dit wel?

Beste,

Ik ben dus een zzp'er en vul voor het eerst een zakelijk inkomstenbelasting aangifte in. Mijn man die fiscaal partner is moet een prive IB aangifte doen.

In beide aangiftes kom je uit op het invoeren van de eigen woning (hoogte eigenwoningschuld, hoogte betaalde rente, woz waarde).
En in beide aangiftes vermeld ik ook het al ontvangen bedrag via de voorlopige aanslag.

Maar klopt dit wel? Ik kan dit nergens terug vinden en vraag me af of, naast deze vragen, ik wel een accountant nodig zou hebben. Want ik ben vrijgesteld van btw en heb verder alleen wat algemene bedrijfskosten om af te trekken. Geen verplichting tot balansen maken, dus inkomsten - kosten en that's it. Tja wat moet ik er verder bij verzinnen, ik ben namelijk gastouder en hoef zelfs geen facturen te maken. Hou wel netjes bonnetjes en urenadmini bij.

Ik hoop zo dat jullie me kunnen helpen! Bvd. Elisabeth

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord