Wanneer krijg je het geld dat je terugkrijgt van de belasting wanneer je een t-biljet hebt ingevuld? Ik heb hem half februari al opgestuurd.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K

Antwoorden (10)

"Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker." Alleen ze zijn wat vergeten toe te voegen: "Geduld is een schone zaak"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Na ongeveer 3 maanden. Soms heb je geluk en het al iets eerder, maar houd maar rekening met 3 maanden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als Zwans je achternaam is ben jij een van de laatsten. Ik krijg nameljk het idee dat ze op alfabetische volgorde werken. Mijn achternaam begint met een E en ik krijg het meestal begin mei.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik doe ook altijd aangifte rond half februari, en mijn geld komt altijd eind mei op m'n rekening.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij wordt het inderdaad op een paar vaste periodes over gemaakt. Niet na 'zoveel maanden' nadat je het hebt ingeleverd. Eind mei, begin juni. Indien het anders is voor een jaar (door fouten bij de Belastingdienst), geven ze dit meestal in de media aan. 'Lever voor... uw aangifte in en u ontvangt voor .... uw geld'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Standaard betalingperiode is rond mei/juni.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan erg lang duren! Behalve als ze geld van jou moeten hebben, dan staat er meteen een deurwaarder op de stoep. Het kán dus wel snel...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is het zo dat als je het biljet voor 1 april op hebt gestuurd krijg je het geld binnen 2 maanden, dus mei/juni, en anders hebben ze 3 jaar de tijd om het uit te betalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je krijgt je geld terug voor 1 juli mits je de aangifte voor 1 april hebt ingestuurd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mits het om een aangifte gaat van afgelopen belastingjaar, dus als je het T-Biljet over 2008 hebt ingevuld en die half februari 2009 hebt ingestuurd en mits er niets misgaat met de verwerking, dan krijg je rond 1 juni je aanslag en rond die tijd het bedrag.

Hoe je het ook wendt of keert, de belastingdienst heeft 3 jaar om je aangifte te verwerken, dit komt echter slechts zelden voor.

Het principe werkt echter wel twee kanten op, betaal je zelf je belasting te laat dan ben je rente verschuldigd, maar als de belasting jou te laat je geld terug betaalt dan moeten zij daar ook rente over betalen.

De Belastingdienst is een ex-werkgever van me, ik weet een klein beetje hoe het er daar aan toegaat.