bij hoeveel km prive rijden is het financieel voordeliger om de auto van de zaak ook prive te rijden.

Uitgaan van catalogusprijs auto € 26.000. En 52% belastinggroep.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zal ongeveer € 281 Fiscale bijtelling per maand betalen, hangt dus heel erg van de auto af, stel dat je 1500 km per maand prive rijdt met een auto die 1:12 rijdt dan gebruik je 125 ltr euro loodvrij x € 1.573 = € 196.25 dan hou je nog € 84.75 per maand over voor verzekering,onderhoud en afschrijving een VW golf bijvoorbeeld heeft een vrij gunstige restwaarde van ongeveer 67% na 3 jaar dus € 26000,- x 33%afschrijving =€ 8580,= afschrijving per 36 mnd. is € 238.33 per maand
Dus zelf een auto kopen is ongeveer € 238.33,- afschrijving € 190,- Brandstof € 35,= houderschapbelasting ( 1000kg ) per maand.
en daar komt de verzekering nog bij.

Fiscale waarde:
€ 26.000,00
Bijtellingspercentage: 25%
Basis voor de bijtelling: € 6.500,00
Eigen bijdrage per jaar: € 0,00
Aan heffing onderworpen: € 6.500,00

Belastingpercentage over de top:

Ingehouden loonheffing p.mnd:
€ 281,67
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan ook meer prive wegrijden als je geen blackbox hebt kan je het verschrijven ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is diefstal en mag niet. Los daarvan kan je kenteken door de belastingdienst genoteerd worden. Ze staan regelmatig te controleren bij grensovergangen en populaire bestemmingen (zoals de bouwmarkt en meubelboulevard op 2e paasdag . . .) Een naheffing wil je zeker niet hebben, dus niet doen!