Mag de acceptgiro voor de wegenbelasting ook van een ander rekeningnummer worden gehaald dan van de eigenaar van een auto?

Als ik wegenbelasting van mijn auto per kwartaal betaal met een acceptgiro, mag dit dan van een ander rekeningnummer worden betaald dan van mijn eigen rekeningnummer?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen probleem mits je het kenmerk maar juist invult.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+je, Je had dat ook als antwoord kunnen geven.

Antwoorden (1)

Zeker, al wordt het wel een geknoei met correctielak als je de kaart zelf gebruikt om te betalen en het rekeningnummer verandert. Bij betalen met een acceptgirokaart bepaal je zelf van welk rekeningnummer die zal worden afgeschreven. Dat vooraf ingevulde rekeningnummer is een service. Als je met internetbankieren het bedrag overmaakt en daarbij het betalingskenmerk overneemt van de acceptgirokaart bepaal je ook zelf het bankrekeningnummer waarvan je betaalt.
Computoon