Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik overweeg een baan aan te nemen in Quatar bij een buitenlands bedrijf. Hoe kan ik toch nog in Nederland de hypothotheekrente blijven aftrekken?

Mijn gezin blijft achter in ons koophuis. Mijn vrouw heeft geen inkomen. Ik ga er vanuit dat ik buitenlands belastingplichtig wordt en dus niet of nauwelijks inkomstenbelasting zal betalen in Quatar. Er is verder geen inkomen in Nederland, wel wat spaargeld.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
687

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zoals u het stelt blijft u gewoon Binnenlands belastingplichtig en betaalt u belasting over uw wereldinkomen. Beoordeeld naar de sociale omstandigheden ligt het centrum van uw sociaal leven geheel in Nederland. Huis in Nederland, Vrouw en kinderen in Nederland. Als er geen buitenlandse voorheffingen zijn is er geen sprake van aftrek ter voorkoming van dubbele belasting. Let ook even op de premies Volksverzekeringen die u via aanslag zal moeten betalen teneinde geen verlies te leiden op de uitkering AOW tzt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
fisbel
8 jaar geleden
Quatar zal geen of nauwelijks belasting inhouden over het loon. Uw conclusie dat er dan geen aftrek ter voorkoming van dubbele belasting mogelijk is, deel ik niet. Zie mijn reactie bij de vraag van Brederode. De eventuele korting op de AOW betreft de situatie van emigratie. Daar lijkt hier geen sprake van te zijn, voor zover het centrum van sociaal leven in Nederland blijft. Lees: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/uitkering-meenemen-naar-buitenland/vraag-en-antwoord/bouw-ik-aow-op-als-ik-in-het-buitenland-ga-wonen-of-werken.html

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding