Bij vlaktaks maakt het niet uit hoeveel je verdient, je betaalt altijd hetzelfde percentage belasting. Je betaalt dus wel méér als je méér verdient, maar geen hoger percentage over een hoger inkomen.

In NL hebben we een belastingstelsel waarbij je, als je meer verdient, een hoger percentage belasting gaat betalen. Dit wordt een progressief belastingstelsel genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
prima en helder beantwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd helemaal prima.