kan ik makkelijker belastingaangifte doen in het buitenland wanneer ik 0,- omzet had in 2014?

Hallo,

Ik ben sinds april 2014 woonachtig in Dubai en heb zojuist aangifteformulieren ontvangen omdat ik nog ingeschreven sta bij de KVK in Nederland. Nu heb ik in 2014, 0 euro omzet gedraaid met mijn bedrijfje en moet ik een enorm boekwerk invullen wat zeer ingewikkeld is. Is het mogelijk om dit op een makkelijkere manier te doen?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Tolga

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, het is niet mogelijk om dit op een eenvoudiger wijze te doen. Pas uit jouw aangifte zal blijken dat je geen belasting hoeft te betalen over 2014. Dat je in Dubai woont speelt daarbij geen rol. Je zult je met je bedrijf moeten verantwoorden tegenover de Belastingdienst. Pas als je je laat uitschrijven uit het handelsregister wordt dit anders. Voor 2015 ben je daar te laat voor. Ook over 2015 zul je dus aangifte moeten doen.