Is mijn combinatie-aanslagbiljet wel juist?

Beste mensen,

Een maand geleden ontving ik twee aanslag biljetten (gemeente Almere).
Ik ben woonachtig in deze woning sinds oktober 2013. Hiervoor heb ik nog niet zelfstandig gewoond. Echter zijn deze biljeten aanslagen over het jaar 2012, 2013 en 2014.

Ik heb daarom een brief terug geschreven (zoals vermeld achterop)
om bezwaar te maken en ik graag zou willen weten waar het jaar 2012 vandaan kwam. Ook omdat het hier een 'Dwangbevel' betrof terwijl ik nooit eerder een normale aanslag had ontvangen.

Nu ontvang ik wederom enig reactie wederom een iets dreigender dwangbevel. Ik ben in staat om te betalen, maar zou graag eerst iemand willen spreken van de gemeenten die mij het kan toelichten.

Gezien ons lage inkomen heb ik gehoord dat het eventueel kan worden kwijtgescholden. Echter hier nooit de kans voor gekregen en nooit antwoord op eerder verzoek. Ook door de telefonische wachttijd kom ik niet heen ivm werk.

Kortom:
1) Nooit normaal biljet ontvangen (enkel een dwang)
2) Hier niet woonachtig geweest in 2012
3) Bezwaar/brief tot verzoek regeling gestuurd zonder reactie.

Ik zou graag van jullie willen weten of ik nog beroep kan doen hier op en wat hier mis is gegaan en wat mijn rechten zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie.
In de 1e post zaten 2 biljetten (dwang) met 2013/2014
Bij de 2e post 3 biljetten met 2012/2013/2014

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
ronron1212
9 jaar geleden
Het zullen aanslagen zijn voor de vorige bewoner. in 2015 krijg je die ook die moet je wel betalen maar die van 2012 en 2013 niet dus ga ven naar het gemeente huis en leg uit dat je er pas net woont.

Antwoorden (3)

Ga persoonlijk naar de afdeling Gemeentelijke Belastingen, want schriftelijk helpt blijkbaar niet. Bij de gemeente werken veel uitzendkrachten die van toeten noch blazen weten. Dus je probleem met de afdelingschef bespreken. Suc6
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blijf door zetten en geef de gemeentelijk belastingdienst antwoord op hun vragen. De belangrijkste feit, dat ik zie is dat je meld dat niet woonde op het huidige adres in 2012.

Meld de belastingdienst wie wel woonde op het adres en probeer zo snel mogelijk iemand te spreken die gaat over betaling.

Bezwaar en betaling staat los van elkaar, dus als je zit in de molen van herinnering en dwang. Dan is het verstandig om een betalingsregeling te treffen. Vooral over de periodes waar je wel woonde op het adres. Als datums staat waar de betaling binnen dient te zijn hou je aan die datums, want als de deurwaarder ingeschakeld wordt, dan kom je in een zeer vervelend traject die niet nodig is. Mocht je toch de deurwaarder te spreken krijgen, wees dan zeer vriendelijk en dan is de deurwaarder ook vriendelijk. En leg de situatie uit. Je wil wel betalen en je kunt wel betalen, maar je vraag je af waarom je moet betalen over een periode dat je niet woonde op het adres.

Vooral de eerste aanslagen gaan soms mis, omdat nog niet de juiste gegevens beschikbaar zijn of dat de vorige aanslagen naar de verkeerde persoon gestuurd is.

De gemeentelijke belastingdienst van Almere dient binnen 10 dagen een ontvangst bevesting te sturen. En mag een jaar doen over afhandeling.

De afhandeling van de brieven gaan trager, dan de online afhandeling, dus probeer via je DigID zo snel mogelijk achter te komen wat precies de situatie is. Waarschijnlijk krijg je dan ook de normale brieven bovenwater. En kun je zien of je bezwaar al is ingeboekt.

Kwijtschelding of vermindering kun je ook online aanvragen. Maar de regels hiervoor zijn zeer strikt en je dient wel heel veel papieren overleggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Carsrac, Ik kon op digiD geen kopje geschiedenis van woonadres vinden. of GBA. Waar staat deze ongeveer? Ook zie ik nergens (noch op digiloket almere) een brieven geschiedenis staan.
Heb je al bij digid.nl ingelogd om te kijken wat in het GBA staat over je woonadressen? Dan kun je ook zien hoe lang je volgens het GBA op dat adres woont.