Is het verblijven op op een ander ades toegestaan bij een verklaring "uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto "?

Ik ga binnenkort verhuizen naar een andere stad. Momenteel woon ik nog bij mijn ouders en wens ik ook nadat ik verhuisd ben mijn ouders minstens 1x per week te bezoeken en daar dan ook de nacht door te brengen (om vervolgens de volgende morgen aan het werk te gaan). Ik heb echter geen eigen auto dus vroeg me

Ik ben onderhoudsmonteur en werk nooit op een vaste werkplek. Wij hoeven geen rittenregistratie bij te houden, er is een GPS tracker in de auto gemonteerd.

Mijn vraag is dan ook of ik mijn oude adres ook als verblijfsplaats / woonadres mag beschouwen. Of geld dit dan als prive gebruik als ik naar mijn ouders afreis en daar de nacht door breng?

Alvast bedankt

Toegevoegd na 37 seconden:
Dit vond ik op de site van de belastingdienst :
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/privegebruik_auto/uitsluitend_zakelijk_gebruik_bestelauto/uitsluitend_zakelijk_gebruik_bestelauto

Toegevoegd na 2 minuten:
De juiste link :
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aftrekken/btw_en_de_auto/privegebruik_auto_van_de_zaak/woon_werkverkeer

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.5K
ronron1212
9 jaar geleden
dat zijn prive kilometers je hebt maar een woonadres,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik quote de site even :
"Met woon-werkverkeer bedoelen wij het heen en weer reizen van de woon- of verblijfplaats naar een vaste werkplaats. Heeft uw werknemer een arbeidsovereenkomst waarin geen vast werkadres staat? Dan gelden alle reizen van de woon- of verblijfplaats naar een bedrijfsadres van u als woon-werkverkeer. Hieronder valt ook het af en toe reizen van de woon- of verblijfplaats naar het bedrijfsadres om daar bijvoorbeeld materialen op te halen." Er wordt ook gesproken over verblijfsplaats. Dit kan toch variëren in mijn geval ?
ronron1212
9 jaar geleden
Je heb een vaste won en verblijfplaats.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bespreek dit met je baas en de administratie . Een mogelijke op lossing is dat jij de extra kosten aan de zaak weer vergoed . Succes
ronron1212
9 jaar geleden
zou wel makkelijk zijn maar zo werkt dat niet met een bedrijfsauto kapper
Computoon
9 jaar geleden
Zo werkt het inderdaad niet. Als de Belastingdienst constateert dat een bestelauto waarvoor een verklaring 'uitsluitend zakelijk gebruik' is afgegeven op een ongebruikelijke plaats of ongebruikelijk tijdstip ergens staat waar hij redelijkerwijs niet verwacht mag worden, dan kan een boete tegemoet worden gezien. (Denk bijv. aan de parkeerplaats bij het pretpark of de meubelboulevard in het weekend).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nergens kan ik iets vinden over een VASTE woon- of verblijfplaats.
Als een werknemer in een hotel slaapt zijn dat wel zakelijke km's. Is er een afspraak met je werkgever?
een "verbod op privegebruik bestelauto"
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/brochures_en_publicaties/voorbeeldafspraak_inzake_verbod_op_privegebruik_bestelauto Er is dan inderdaad een afspraak tussen bedrijf en de werknemer. (daarnaast nog een overeenkomt tussen belastingdienst en het bedrijf)
Dan dus in eerst instantie overleggen met je baas. Let op:
Er is mogelijk een verschil tussen het na je werk naar je ouders gaan, daar slapen en weer naar je werk. En op zondagochtend naar je ouders, slapen en dan maandag naar je werk. (ik ga er sowieso vanuit dat de afstand van werkplek naar je ouders korter is dan naar je huis, is die afstand langer dan zijn het zeker prive km's) Bellen met de belastingtelefoon kan geen kwaad, dit is wel iets wat je zeker wilt weten.

Antwoorden (1)

Met een verklaring 'uitsluitend zakelijk gebruik' voor een bestelauto mag je geen enkele privekilometer rijden.

Woon-werkverkeer wordt als zakelijk gezien.

Het adres waar je feitelijk woont (als het goed is heb je dat ook opgegeven bij de gemeente) is het woonadres. Naar je ouders rijden, is dus een privé rit want daar woon je niet meer.
Computoon