Is het onderhoud van mijn 2de woning fiscaal aftrekbaar?

Is het onderhoud, van een 2de woning welke verhuurd word als belegging in box 3, fiscaal aftrekbaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
fisbel
9 jaar geleden
1e woning (hoofdverblijf) - de rente van een afgesloten lening voor het onderhoud is aftrekbaar. De rente van een lening voor onderhoud van de tweede woning (Box 3) is niet aftrekbaar.

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet aftrekbaar.

Als het in Box III zit dan wordt belasting geheven over de waarde van de eigen woning -/- eventuele schulden. Moeilijker is het niet. Zodoende is kostenaftrek over iets wat in box III valt nooit mogelijk.