Moet je saldo van een prepaid mastercard aan de belastingdienst doorgeven?

Bij GWK en Moneybookers kun je een prepaid Mastercard kopen en hier kun je al je eigen geld op storten en je kunt daarmee op vakantie. Nu vraag ik mij af of ik dit saldo ook moet doorgeven aan de belastingdienst bij mijn aangifte?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Je kunt geld op je prepaid Mastercard (net als op een chipkaart) als contant geld zien.
Als je met je contant geld + je saldo op de prepaid card de € 512,- niet overschrijdt, hoef je het niet aan te geven.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord, ik gebruik het voor al mijn spaargeld dus er zit altijd meer dan €1.000 op. Weet u of ik dit nog kan doorgeven als mijn aangifte al is gedaan? Kan het zijn dat ik ooit een boete moet betalen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vraag mij wel af hoe het werkt en hoeveel je zou moeten betalen