Voor wie is de btw terug gaven bij boette met bedrijfswagen

Hoi ik heb al een paar keer een boette gehad voor fout parkeren ( ben glazenwasser en moet helaas dat risico nemen), boette moet ik uiteraard zelf betalen, maar de btw die mijn werkgever terug krijgt, wie moet die krijgen ik of de werkgever. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Als je als 'bewijs' van de boete (+ administratiekosten CJIB) een kopie van de CJIB-beschikking ontvangt, dan zul je zien dat in dat bedrag geen BTW zit.

Het kan zijn dat de leasemaatschappij er zelf nog een toeslag bovenop zet voor 'administratieve verwerking' of iets dergelijks. Daar moet dan wel BTW over berekend worden door de leasemaatschappij. Aangezien het bedrijf niets mag veranderen aan de BTW op de nota, zou men het bedrag van die 'administratieve verwerking' exclusief BTW aan jou in rekening kunnen brengen. Maar niet alle ondernemers doen dat, die nemen laatstgenoemde kosten voor eigen rekening.

Doet hij het wel, dan dan betaal je: bedrag CJIB + administratieve boete CJIB + kosten administratieve verwerking leasemaatschappij (het excl. BTW-bedrag).

De BTW kan dan gewoon worden geboekt door de ondernemer en op de gebruikelijke wijze door hem worden teruggevorderd, daar heb je dan niets mee van doen.
Computoon
11 jaar geleden
Op parkeerboetes zit geen btw. Dus heb je ook geen afdracht of verrekening