Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een ondernemer doet 4 maal per jaar aangifte voor de btw. Voor welke data moeten de aangiftes verstuurd zijn?

zit ruim 10 min. te googlen en gebruik diverse tags maar kan het simpelweg niet vinden...thanks.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
676

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De data waarop de aangifte EN de betaling binnen moeten zijn bij de belastingdienst zijn:

aangifte 1e kwartaal: voor of op 30 april (houd er rekening mee dat dat dus eigenlijk 29 april is, omdat 30 april een feestdag is)
aangifte 2e kwartaal: voor of op 31 juli
aangifte 3e kwartaal: voor of op 31 oktober
aangifte 4e kwartaal: voor of op 31 januari
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op de laatste werkdag opvolgend van de maand ná afloop van het betreffende kwartaal. De 'afdracht moet trouwens ook op deze dag betaald zijn....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als aanvulling, bij te late betaling volgt een boete en die is niet mis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je onderneming een stuk groter wordt moet je elke maand de btw afdragen.
Tip: bezoek eens een startersdag van de belastingdienst, daar wordt het allemaal prima uitgelegd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit weer iemand te minnen zonder uitleg, daarom van mij een +
Deze moeten verstuurd zijn;
Kwartaal 1: voor 1 mei
Kwartaal 2: voor 1 augustus
Kwartaal 3: voor 1 november
Kwartaal 4: voor 1 februari
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De genoemde data kloppen. Let er wel heel goed op dat je uit jezelf betaald, snel, als je hen geld verschuldigd bent want anders krijg je een boete van € 50,-. Ik dacht in het begin dat ik een acceptgiro of een akkoord zou krijgen en het bedrag van € 15,- toen niet direct betaald. Ik mocht even later dus maar liefst € 65 betalen omdat ik niet op tijd had betaald!
Als het achteraf niet klopt, het bedrag, kun je het rechtzetten en aan het einde van het jaar kun je ook nog e.e.a herstellen (positief of negatief).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding