Ik werk 36u per week in loondienst mag ik (zeer beperkt) diensten aanbieden na mijn uren? niet meer als 100 euro per maand verdienen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Afhankelijk of het tegen het concurrentiebeding ingaat en je belasting over de extra inkomsten betaalt. Als de werkgever het goed vindt en je belasting afdraagt is het wettelijk geen probleem.
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelfs je geen belasting over de extra inkomsten betaald, mag het.
Iemand die op de kinderen van anderen zorgt in het weekend verdient gemakkelijk 100 euro per maand zonder dat het opgeven hoeft te worden aan de belasting. Vooral als het een vergoeding is voor de gemaakte kosten.
paulus811
10 jaar geleden
Waarom zou die 100 euro voor oppassen niet opgegeven moeten worden? Leg eens uit waarom de fiscus dat vindt? En het als vergoeding voor kosten beschouwen kan alleen als die kosten ook aannemelijk gemaakt kunnen worden. En hanske, volgens mij zeg ik hetzelfde en niet andersom.
De werkgever kan en mag je niet verbieden om buiten je 36 uur om diensten aanbieden. Zolang het niet ten kosten gaat van je werkzaamheden die je voor je werkgever verricht.

Formeel dien je werkgever in te lichten over je neven baantjes, maar als je direct leidinggevende polst of het mogelijk een probleem op kan leveren, dan weet je al voldoende.

Wat problemen op kan leveren is iemand die naast een normale kantoorbaan waarbij die van 9:00 tot 17:00 uur werkt. Ook nog al nachtportier werkt van 23:00 tot 6:00.
Het is een vriendendienst, dus hij krijgt er 'maar' 100 euro voor per maand.
Deze bijbaan dient gemeld te worden.

Ook een adviesfunctie bij de leverancier of de concurrent.