Wordt loonheffingskorting automatisch omgezet bij nieuwe baan?

Ik heb tot vorig jaar februari twee bijbaantjes gehad, en had loonheffingskorting bij het baantje waar ik in februari ben gestopt.

Nu is mijn vraag; is mijn loonheffingskorting automatisch omgezet naar het bijbaantje wat ik nog heb, kan mijn werkgever dat doen zonder mijn toestemming of had ik dat zelf helemaal moeten regelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Dat had je zelf moeten regelen, dat gaat niet vanzelf.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat kan met onderstaand formulier:

http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/model_opgaaf_gegevens_voor_de_loonheffingen_lh0082z4pl.pdf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nee jij MOET daarvoor een handtekening zetten. Als jij dus vanaf Februari 2013 tot en met december 2013 geen loonheffingskorting gehad hebt, zul je aardig wat geld terug krijgen. En datzelfde geld voor de aangifte van volgend jaar (over 2014) want uit je vraag begrijp ik dat je nog steeds geen loonheffingskorting krijgt. Dus dat is sowieso januari t/m maart. Wat je kan doen is op je jaaropgaves kijken. Daarop staat wat je aan loonheffingskorting hebt gehad. Als deze op 0 staat weet je genoeg.
Een werkgever mag zonder jouw toestemming geen rekening houden met de loonheffingskortingen. Je moet een verzoek daarvoor indienen bij de werkgever. In de regels voor de loonheffingen is vastgelegd dat dit een schriftelijk, gedateerd en ondertekend verzoek moet zijn.

Daarvoor kan het formulier gebruikt worden dat de andere vraagbeantwoorder heeft genoemd (het standaardmodel van de Belastingdienst), maar de werkgever of jijzelf kan ook een ander document daarvoor gebruiken. Naar de salarisadministratie dus...
Computoon