Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kost het ongeveer, als je 14.000 euro wilt lenen bij een gerenomeerde bank en dit als investering kunt verantwoorden?

Toegevoegd na 1 uur:
Het verkrijgen van de lening is het punt niet. Ik vraag me alleen af wat het me gaat kosten. Thanks!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
591

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is wel een lastige vraag. De rente is o.a. afhankelijk van de zekerheid die jij als klant kunt bieden. Hoe hoger de zekerheid hoe lager de rente. Dat kan schommelen tussen de 6% en de 14%.

Daarnaast zal er afgelost moeten worden. Maar misschien wil je helemaal niet aflossen. Dan zul je alleen rente betalen.
Maar als je wel wilt aflossen dan moet je het bedrag delen door het aantal maanden.
Voorbeeld: 14.000,- delen door 60 maanden (5 jaar) dat is de maandelijkse aflossing. Door boven op komt nog de rente.
In dit geval aflossing 233,33
Rente 8% is 93,33 (eerste maand)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je het niet als investering kunt verantwoorden of geen zekerheid aan de bank kunt bieden dat het geld terug komt dan kan je helemaal niets lenen.
Als je dat wel kan dan is de beste manier om verschillende offertes op te vragen. Als je zekerheid kan bieden gaat de deur gewoon wagenwijd voor je open.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je ongeveer een procent of 8 aan rente zal betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding