mijn kgb,zorg en huurtoeslag vervallen omdat ik mijn vriendje help door zich bij mij in te schrijven, nu kom ik financieel in de problemen, wat nu?

vriendje moest bij vader uitgeschreven worden, dus is eerder dan we wilden bij mij komen wonen, en aangezien ik financieel niet rond kan komen betaald hij mij verschil huurtoeslag en evt. extra als ik geen boodschappen kan doen, verder heeft hij zijn eigen inkomen waar ik niks mee te maken heb, dus word ik daar niet beter van, maar nu heeft de belastingdienst mij gekort op al mijn toeslagen ( zorgtoeslag EN kind gebonden budget) waardoor ik nu zwaar in de problemen kom vanaf nu de eerste maand al. wat kan ik doen? ben nu dus al haast 500 euro kwijt aan toeslagen, en kan nu al mijn huur niet eens meer betalen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wanneer je gaat samenwonen, ongeacht welke reden ziet men dat als totaal huishoudelijk inkomen. Hiermee deelt men dus alle vaste lasten. (wat mij ook eerlijk lijkt voor jou zelf) Mijn advies zou zijn, deel alle vaste lasten eerlijk (berekend op elkaars inkomen) en houd je eigen overige geld in eigen hand. Enige manier om dit te voorkomen is wanneer hij officieel een kamer zou huren bij jou in de woning, dit zal wel eerst aangevraagt moeten worden bij de verhuurden van jou woning. Hiermee zal je dus samen een degelijke huur moeten afspreken, contract opstellen e.d. Dan wordt alleen de huur van hem als extra inkomen geteld. Misschien kom je daarmee wel aan de toeslagen. Let wel! hij moet dan ook echt de kamer huren en daar 'wonen'. Anders is dit alsnog fraude of dubbel trekken. Òf je zult bij een notaris een contract van samenleving moeten opstellen waar elkaars eigendommen inkomsten en uitgaven op papier komen. dus een gescheiden (financieel) huishouden onder 1 dak. Kort gezegt, zodra je samenwoont heb je met elkaars inkomen het te doen wanneer dat boven een grens komt. Samen leven is samen betalen. Als dat door welke omstandigheid dan ook niet kan; contract opstellen voor kamerhuur of gescheiden (financieel) huishouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100