Aangifte (2013) doen voor geld teruggave via een website die voor jouw berekend hoeveel jij terug krijgt, is dat wel zo betrouwbaar?

Ik doe elk jaar zelf aangifte, maar nu was ik benieuwd op sites die voor jouw berekenen hoeveel je terug krijg of het bedrag wel gelijk zou zijn met wat ik berekend heb. Ik heb een jaaropgaaf 2013 gekregen en direct zelf uitgerekend via aangifte inkomstenbelasting 2013 programma van de belastingdienst. Ik heb uitgerekend dat ik 1565 euro terug krijg. Nu heb je websites die voor je berekenen hoeveel je terug krijg. Ik kreeg te zien dat ik dan 464 euro zou terug krijgen. Ik vindt dat heel erg raar en heb het gevoel dat zulke soort websites gewoon de boel in de maling nemen. Ik zou dan 464 euro krijgen, maar wat gebeurd er dan met het overige bedrag? Want als je dat via zo'n website doet en je vink aan dat je akkoord gaat dan geef je hun toestemming zodat hun alles voor jouw regelen. Bij andere soort gelijke websites worden andere bedragen gegeven, maar niet hoger als 464. Er staat meestal dat het een onafhankelijk administratiekantoor is. Ik heb meer het gevoel dat het een onafhankelijk oplichtingskantoor is. Wie kan mij hier meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Het is heel merkwaardig dat u zelf uitrekent € 1565 terug te kunnen krijgen. En dat de door u genoemde sites uitkomen op € 464. Het verschil zou om maar wat te noemen kunnen liggen een korting die al of niet wordt meegenomen bijvoorbeeld de inkomensafhankelijke combinatiekorting (er is een kind jonger dan 12 jaar) Als u de Vooringevulde Aangifte gebruikt (na 1 maart beschikbaar) staat daar alles of vrijwel alles al ingevuld. Ook bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek. Als er geen persoonsgebonden aftrek is zoals specifieke zorgkosten, studiekosten of giften is het een kwestie van downloaden, controleren en verzenden. Toch merkwaardig dat verschil van € 1101
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is daar merkwaardig aan? Denk je soms dat ik niet kan uitrekenen? Ik doe het al 10 jaar zelf, maar was gewoon benieuwd.
Ik ben alleenstaande vader die een dochter heeft. Elk jaar krijg ik rond dit bedrag en soms nog wel hoger. Maar 464 euro van een website die voor jouw zeg maar uitrekent, vind ik gewoon vaag. En ik weet dat vanaf 1 maart beschikbaar is dat je het via de belastingdienst kan opvragen. Dat doe ik ook altijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom reken je het niet alvast uit via het officiele aangifte programma van de belastingdienst zonder dat je het verzend?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi Maria Dat heb ik ook gedaan en dat doe ik ook elk jaar. Alleen was benieuwd naar websites die het voor mensen doen, die er totaal geen verstand van hebben. Op zo'n website kan je meestal snel berekenen volgens hun systeem wat je kan krijgen.Het viel mij op dat het bedrag laag uitviel dan wanneer je het zelf doet met zo'n officiele aangifte programma.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is vreemd js83.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Belastingdienst heeft geen winstoogmerk en hoeft 'slechts' de wet op de Inkomsten Belasting uit te voeren.
Derhalve kan je er vanuit gaan dat de berekening die in het aangifteprogramma wordt gedaan volkomen juist is, mits je de juiste gegevens hebt ingevoerd.
Niemand die bij de Belastingdienst werkt heeft er baat bij jou minder uit te keren dan waar je recht op hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Rabelais Ik denk dat je beter de vraag moet lezen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volkomen gelijk... excuses... ;)

Het beste antwoord

De enigste betrouwbare is die van de belastingdienst zelf. Mocht je behoeft hebben aan hulp bij het invullen van de aangifte zoek dan de hulp van de vakbonden (als je lid bent van een bond) of van de belastingdienst. Het sleutelwoordt is HUBA (HUlp bij BelastingAangifte).

Je geeft het zelf aan het zijn onafhankelijke oplichtingenbureaus. En je blijft zelf verantwoordelijke voor je aangifte dus het is een berekening en een schatting op basis van de gegevens die je zelf aanlevert. En soms heeft de belastinginspecteur een eigen mening over de juistheid van de gegevens. De financiële inlichtingendienst van de landelijke belastingdienst gaat zeer ver. Zij weten exact hoeveel je verdient hebt in loondienst en hoeveel belasting je werkgever heeft afgedragen.
En dat weten de onafhankelijke oplichters (sorry administratiebureaus) niet.
Er zitten wel goede tussen, maar die kosten geld en bieden geen gratis diensten via internet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk!!!

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je de website bedoeld van de Belastingen. Je zou hier kunnen kijken want alles is al voor je ingevuld. Ben je er mee akkoord dan kun je rustig deze website gebruiken, want de belastingen weten exact alles van je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Websites zoals: http://www.ikwilbelastingterug.nl/Bereken-je-belasting-teruggave.html of http://www.hoeveelkrijgjij.nl/belastingteruggave-berekenen/. Zelf doe ik het via aangifte inkomstenbelasting 2013 via de belastingdienst. Die is vooraf ingevuld als je inlogd met je DigiD.
Doe je aangifte met het aangifteprogramma van de balastingdienst. Dat is de enige die uiteindelijk bepaalt wat je terugkrijgt of moet betalen!!!!!
Ga met niemand anders in zee. Het kunnen oplichters zijn, maar mijn ervaring is dat administratie kantoren (en andere goed- of kwaadwilligen), hoe merkwaardig dat ook klinkt, niet kunnen administreren. Dat is mijn eigen ervaring.
Mijn broer heeft een administrator die de belastingzaken voor hem regelt. Resultaat, hij moet plotseling over twee jaar geleden belasting bijbetalen. Administrator geeft zelf toe fouten gemaakt te hebben.
Heb zojuist een conflict met de NS over een abonnement. Die kunnen kennelijk ook niet administreren.
Houd je zaakjes in eigen hand, of laat het over aan de belastingdienst.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+. Niet dat de Belastingdienst de laatste tijd positief in het nieuws is ofzo. Maar voor je inkomstenbelansting gewoon via www.belastingdienst.nl