is een betalingsbevestiging voldoende voor de belastingdienst?

belastingdienst vraagt een betalingsbewijs. ik heb een verklaring van de handelaar dat de nota betaald is. is dat voldoende?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Als je aan de belastingdienst moet verklaren of je iets hebt betaald moet je wel met duidelijke bewijzen komen. Dat kan heel ver gaan. Een simpele verklaring van de "tegenpartij" , zoals jij het voorstelt, met de inhoud dat je betaald hebt, is niet voldoende.

Overigens is het wel erg onduidelijk over wat voor soort betalingsverplichting je het hebt. In het handelsverkeer zal de belastingdienst betalingsbewijzen en nota's verlangen en soms hele ingewikkelde boekhoudingen. Tot accountantsverklaringen aan toe. Maar in het particuliere circuit, te denken valt aan bepaalde aftrekposten in de zin van bijzondere uitgaven, zal moeten blijken of de uitgaven (voor zover al aftrekbaar) betaald zijn en of ze niet door vergoedingen zijn gedekt of gedekt hadden kunnen zijn. Bij dit laatste geldt zelfs dat aftrek niet wordt toegestaan (behoort althans niet te worden toegestaan) als van de mogelijkheid tot vergoeding al dan niet willens en wetens is afgezien. Het kunnen overleggen van de nota en de rekening lijkt mij pas voldoende. Niet het een of het ander.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

lijkt me wel.
Als je betaald hebt en daar een kwitantie van hebt, is volgens mij bewijs genoeg.
Een verklaring dat je hebt betaald = een kwitantie/ een kwitantie = een verklaring dat je hebt betaald ;) (moet dan wel ook het geleverde produkt of dienst erbij staan )