Die komt eind februari 2014. De waarde per 1 januari 2013 is bepalend voor de hoogte van het te betalen bedrag in 2014..

Toegevoegd na 6 minuten:
Wanneer de WOZ precies binnenkomt is afhankelijk van de gemeente waar u woont. De meeste gemeenten versturen de WOZ-beschikking eind februari. Maar er zijn ook gemeenten die dat sneller doen. Officieel kan de WOZ-beschikking in januari of februari worden toegestuurd.
fisbel
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De verwerking van de gegevens en het drukken en verzenden van de beschikkingen kost tijd. Eind februari moet die er inderdaad zijn.Als het goed is, is die er al (bijna).

Met je DigiD kun je door in te loggen eerder zien wat de WOZ-waarde is.

Als dat niet mogelijk is dan kun je bellen naar de betreffende administratie. Als je de waarde nodig hebt om je voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2014 te beoordelen dan is dat een goede reden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Inloggen op de site van mijn gemeente gaf als resultaat:
Het taxatieverslag van dit jaar is pas beschikbaar op het moment dat u de aanslag over dit jaar heeft ontvangen.
(in mijn gmeente eind februari) Mijn gemeente heeft wel meegedaan aan de proef WOZ-waardebepaling. In het proefgebied konden mensen zich opgeven om de voorlopige WOZ-waarde 2014 te controleren en eventueel een voorstel in te dienen tot wijziging. De proef liep van medio september tot medio oktober 2013. Zowat 5% heeft een voorstel gedaan iets aan de WOZ-waarde bepaling te wijzigen. Ter vergelijking: in 2012 werd landelijk door 2,9% bezwaar aangetekend tegen de hoogte van de WOZ-waarde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De gemeente waar ik woon, heeft de uitvoering van de WOZ uitbesteed aan een gemeenschappelijk orgaan dat dit voor 8 gemeenten doet. Medio februari 2013 (dus ruim voor de laatste week van februari, waarin de verzending van de beschikking WOZ plaatsheeft) heb ik met als reden dat ik het eigen woningforfait nodig had voor de beoordeling van mijn voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2013 telefonisch van dat gemeenschappelijk orgaan de waarde van de woning te horen gekregen. Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de moeilijk te voorspellen toekomst, maar geven m.i. toch enig houvast.