Kan ik voor korte tijd de loonheffingskorting wisselen?

In de maand december werk ik voor een andere werkgever. Kan ik voor die tijd mijn loonheffingskorting switchen zodat ik alleen die maand voor dat werk loonheffingskorting krijg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

In theorie kan dat. Maar of het in de praktijk nog te realiseren is is de vraag. December is immers al voor een deel voorbij. Informeert u bij uw personeelsadministratie.

Het is niet de grootste ramp als het wat betreft de heffingskortingen in december niet meer gaat lukken. U betaalt uiteindelijk geen euro meer of minder belasting.

Houdt u zich aan de regel dat er bij meerdere inkomens slechts op 1 inkomen de heffingskorting toegepast mag worden (op het hoogste inkomen)
fisbel
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan, heb ik ook ooit gedaan bij een vakantiebaantje.
Ik werkte toen bij Albert Heijn voor 6 uur per week en bij V&D voor 32 uur per week. Maar V&D was tijdelijk. Dus toen heb ik de loonheffingskorting laten toepassen bij V&D. Toen ik daar na 4 weken weer weg ging, heb ik de loonheffingskorting weer bij AH laten toepassen.

Denk er wel om, dat je dit maar bij 1 werkgever laat doen, anders moet je betalen!
Dus geen loonheffingskorting bij allebei. Je moet dus bij je andere werkgever opgeven dat hij de loonheffingskorting moet stoppen.

Print dit document 2x uit, vul hem 1x in voor "nee" en 1x voor "ja" en het per wanneer natuurlijk, en lever dit in bij je werkgevers.

http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/model_opgaaf_gegevens_voor_de_loonheffingen_lh0082z4pl.pdf