Als je van de belasting geld moet terugkrijgen, hoe lang mag de belasting daar dan over doen?

Ik begreep van een adviseur dat ze er tot 4 jaar over mogen doen.
Maar wij moeten wel meteen betalen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overheid en de burger zijn ook niet gelijk aan elkaar. De overheid is een instantie en staat boven de burger. De overheid heeft zich wel aan bepaalde wetgeving te houden, die de burger weer beschermt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je opgave voor 1 April instuurt,krijg je in principe voor 1 Juli bericht! En dan heb je ook met een paar dagen het geld op je rekening staan.

Het beste antwoord

Het is 3 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je een belastingaangifte hebt gedaan en je krijgt naar aanleiding daarvan een teruggaaf mag de belastingdienst er echt geen 4 jaar over doen. De belastingdienst moet binnen 6 weken nadat je aangifte hebt gedaan jou een bericht sturen waarin staat vermeld dat je een voorlopige teruggaaf krijgt. Dit bedrag moeten ze op korte termijn aan je uitbetalen.
Daarna krijgt de belastingdienst 3 jaar de tijd om de aanslag te controleren en definitief vast te stellen. Deze 3-jaars-termijn mag verlengd worden met een jaar als jij zelf een jaar uitstel hebt gekregen voor het doen van aangifte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me dat ze dit binnen 2 uiterlijk 6 wkn op je rekening storten! 4 jr is écht onmogelijk!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat maakt het uit hoe lang ze er over doen als je het maar terug krijgt.
Op dit moment mogen ze van mij er heel lang over doen want ze betalen er op dit moment meer rente over dan je van de bank ontvangt.
Een mooie spaarpot dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het over 2009 hebt zit het zo: je dient je aangifte in en de belastingdienst heeft tot, vlgns mij 1 juli, de tijd om een voorlopige aanslag te sturen (een voorlopige aanslag is ook een teruggaaf). Als jij op 2 februari je aangifte hebt ingediend zal dit eerder zijn dan 1 juli.
Mocht het over eerdere jaren gaan gaat dat meestal wel sneller. Meestal een week of 6. Ligt eraan of er technische problemen zijn.
Een nieuw jaar (in dit geval dus 2009) duurt 'langer' omdat systemen eerst vrij gegeven moeten worden. En ja.. het blijven ambtenaren.