Wat zijn de consequenties van een inwonend schoonkind?

Mogelijk komt de vriend van onze dochter (25) bij ons inwonen (eigen huis). Als hij ons adres tot zijn officiële adres maakt, wat heeft dat dan voor consequenties voor onze fiscale en financiële situatie? Bijvoorbeeld inkomstenbelasting, toeslagen, hypotheekrenteaftrek, ....?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Er zijn voor u geen belastingtechnische financiële consequenties.
De vriend van uw dochter mag huur betalen waarbij € 4748 per jaar is vrijgesteld. (kamerverhuurvrijstelling)

Voor de eventuele toeslagen voor u en voor uw dochter (en vriend) zijn er ook geen consequenties. De vriend van de dochter wordt door het inwonen in elk geval geen toeslagpartner van uw dochter.
Als de vriend van uw dochter studeert en nu nog thuis woont bij zijn ouders en bij u gaat inwonen krijgt hij een beurs voor uitwonenden.
fisbel