Kun je Belasting aangifte doen via het internet ?

Kun je dat ook via het internet of moet je perse naar het belasting kantoor ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik ben nog nooit van mijn leven in een belastingkantoor geweest.
Ook niet praktisch voor heel Nederland
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ging in het verleden wel eens met me vader mee.
fisbel
10 jaar geleden
De Vooringevulde Aangifte over de jaren 2010 en 2011 is helaas niet meer beschikbaar. Advies: download eerst de aangifte 2012. Je kan inloggen met Digid. Alles is al voor je ingevuld. Je kan gelijk zien hoe de Belastingdienst een aangifte invult. En als je weer geld terugkrijgt zie je direct dit resultaat. Aangifte 2012 kan zo als voorbeeld dienen voor de aangiften van 2010 en 2011. Vanavond nog doen. Zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/aangifteprogramma_2012
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O , bedankt, is het voor morgen avond te laat ? Moet de digiD nog aanmaken
zo te zien moet ik veel dingen nog scannen zo dat het in me computer komt te staan. Maar het zal goed komen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Digid aanmaken duurt even hoor, wamt ze sturen je dan een wachtwoord via de post

Antwoorden (3)

In Nederland kan dat al jaren via internet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aangifteprogramma downloaden, invullen, het programma de data laten versturen en even ondertekenen met je digID

www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/aangifte_inkomstenbelasting/aangifte_doen_over_2012/digitaal_aangifte_doen/.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar ben ik blij om, harstikke bedankt voor de website, heb ooit een digiD ingevuld maar toen had ik en veel mensen problemen met het aanmaken, hopen dat het morgen avond vlekkeloos gaat. dan hoef ik niet perse vrij te nemen!
fisbel
10 jaar geleden
Hier de aangifteprogramma's van de jaren 2008 t/m 2011. Hoef je niet te zoeken:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/aangifte_inkomstenbelasting/aangifte_inkomstenbelasting_2008-2011/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh bedankt voor het opzoeken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is je DigiD wel geactiveerd dan? Je schrijft dat je morgenavond ermee bezig wilt gaan, als je een nieuwe DigiD aan moet vragen, duurt dat toch echt een paar dagen. Tenminste, dat was een paar jaar geleden zo en ik neem aan dat jet vanwege veiligheidsrisico's ook niet anders kan dan per post.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is nog steeds zo. Ik heb een paar weken geleden een
nieuwe DigiD aangevraagd.
Duurt een paar dagen.
Dit kan prima over het internet. Allereerst kan je eens op belastingsdienst.nl kijken hoe dit in zijn werk gaat. Daarnaast kan je na enige tijd een brief ontvangen (als je geen aangifte doet), waarin ook instructies staat hoe je een aangifte online invult.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Ik heb 2 brieven ontvangen over 2010 (onbekend bedrag) en 2011 staat wel een bedrag bij.
fisbel
10 jaar geleden
Voor 2008 en 2009 verleende de Belastingdienst deze service nog niet. Er werden dus geen brieven verstuurd waarin te lezen was dat er belastingteruggave mogelijk was. Misschien heb je in die jaren al geld verdiend. Als dit inkomen lager is geweest dan zo'n € 6500 per jaar én er is belasting ingehouden, kan je alle ingehouden belasting terugvragen. Noodzakelijk is dat de jaaropgaven nog beschikbaar zijn met hierop vermeld: het jaarinkomen, loonheffing (belasting) en arbeidskorting. Belastingteruggave kan tot 5 jaar terug. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/aangifteprogramma_2008
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/aangifteprogramma_2009
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit waren me eerste brieven, over 2010 en 2011
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het systeem van internet invullen van je belastingformulieren is zo volmaakt dat je weer op moet letten of alle cijfers wel kloppen. Je online belastingformulier is al helemaal ingevuld op grond van gegevens van het vorige belastingjaar. Maar er is nogal weat veranderd voor de gemiddelde belastingbetaler ( bv de zzp-ers) dus kijk je online formulier goed na
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, ja ik kijk dan liever 10x goed na voordat ik één kruisje vergeet of verkeerd heb aan geklikt, ik ben geen zzp-er
In België kan je dit via Tax-on-Web.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Woon in nederland