Hoe kan ik mijn zorgtoeslag krijgen?

Goedenavond,

Ik heb in juni zorgtoeslag aangevraagd, nou allemaal dingen ingevuld en het bedrag was vastgesteld. De eerste maanden kreeg ik nog niks omdat ik dacht dat het per kwartaal ging net als met STUFI. Alleen nu heb ik dus nog steeds niks ontvangen. En toen ik keek bij toeslagen.nl met je digiD stond er bij augustus dat ik het geld van juli en juni er bij kreeg met terugwerkende kracht. Alleen staat er achter dat deze te laat is uitbetaald en dat er contact met me werd opgenomen. Dit is alleen nog nooit gebeurd, ook heb ik van september nog niks ontvangen.

Wat kan er mis zijn? En hoe kan ik alsnog alles ontvangen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Tijd om aan de bel te trekken, dit duurt inderdaad nogal lang.
Je kan de belastingtelefoon bellen (0800 0543) en daar samen met een medewerker kijken hoe het nu eigenlijk zit, en wanneer jij je toeslag krijgt.
Laat je daar overigens niet met een kluitje in het riet sturen (wat soms nog wel wil gebeuren), maar zet even door.
Het zou zelfs (onwaarschijnlijk maar mogelijk) kunnen dat er iets fout is met het rekeningnummer waarop het geld gestort moet worden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Belastingtelefoon is hier de meest directe weg om antwoord te krijgen op de vraag over de zorgtoeslag. Er lijkt iets met het rekeningnummer aan de hand te zijn.
Een rekeningnummer wordt tegenwoordig sowieso gecontroleerd. U had hiervoor al een brief thuis moeten krijgen, tenminste als u een rekeningnummer heeft opgegeven.

De medewerker van de Belastingtelefoon kan de aanvraag controleren en kijken hoe ver het is in het gehele verwerkingsproces. U heeft zelf al op mijntoeslagen het een en ander hiervan gezien. De medewerker heeft echter niet alle gegevens. Mogelijk zal hij / zij zelf voorstellen een terugbelverzoek aan te maken.

Als de medewerker dat voorstel niet doet en u wilt precieser antwoord kunt u zelf om zo'n terugbelverzoek vragen. U krijgt dan van een medewerker met meer inzage in uw aanvraag binnen twee werkdagen telefonisch antwoord.

Ook het maken van een afspraak met uw Belastingkantoor behoort tot de mogelijkheden. De afspraak kan via de Belastingtelefoon worden gemaakt.
Lees tevens het antwoord van ex-belastingtelefoonmedewerker Aag hieronder.
http://www.hotforum.nl/forum/schulden/545602/belastingdienst/
fisbel
10 jaar geleden
Hallo ik lees dat je in Juni de aanvraag voor de betreffende zorgtoeslag heb ingediend en vervolgens na 4 maanden nog steeds niets heb ontvangen ondanks je vermeld dat het bedrag reeds was vastgesteld door de Belastingdienst en zelfs ingelogd heb op 'mijn toeslagen.nl' nu moet ik toegeven dat het soms even kan duren bij overheidsinstanties maar waarom neem je niet even persoonlijk telefonisch kontakt op met de Belastingdienst om zo te achterhalen wat er fout gegaan kan zijn want tenslotte is een computer ook maar een mechanisch geval die slechts geprogrammeerd is en daarom zelf altijd liever even met een bedrijf kontakt opneem dan zal je zien dat er vast een logische verklaring voor is en je moet zo zien 'wat in het vat zit verzuurt niet' en je zal dus hetgeen waar je aanvraag voor heb ingediend als mocht blijken daar recht op te hebben dit dan zeker zoals werd vermeld met terugwerkende kracht aan jou uitgekeert zal worden neem dat maar van mij aan maar nogmaals wil je een duidelijke verklaring of wat er mis gegaan kan zijn in jouw persoonlijke situatie dan kan ik je alleen maar adviseren pak die telefoon en bel het Belastingkantoor gewoon weer even omdat alleen daar men op de hoogte is van alle details omtrent jouw aanvraag en niemand anders. Veel succes!

Toegevoegd na 32 minuten:
Ja sorry nog even een klein detail ter aanvulling uiteraard het tel.nr.v/d Belastingdienst 0800-0543 is overigens geheel GRATIS misschien wel fijn om te weten daar ik n.l tot mijn grote verbazing veel mensen erover heb gehoord dit dus niet te hebben geweten en om welke reden dan ook (misschien dat het mensen betrof er vanuitgaande dat alle 0900 en 0800 nr's bekend staan vanwege de hoge kosten dan wel mensen met een mobiele telefoon die prepaid telefoneren en/of diegene die het bellen van de 0900 en 0800 nr's niet mogenlijk werd gemaakt daar deze standaard geblokkeerd bleken te zijn vanuit de beteffende profider...hoe dan ook slechts op basis van deze ervaring wilde ik u en ook vele andere nog even op het hart drukken dat dit 0800 nr v/d Belastingdienst dus GRATIS is en dus des te reden temeer om gewoon even op te bellen om HET antwoord op uw vraag te verkrijgen dus nogmaals veel succes komt allemaal goed met die vriendelijke mensen bij de Belastingdienst!!!