Het heeft geen effect voor fiscaal partnerschap van de ouders, maar mogelijk worden uw zoon en zijn vriendin wel fiscale partners. Zie de link voor de voorwaarden.
Het is mogelijk dat die vriendin een toeslagpartner wordt van jullie. Dat geldt als die vriendin inkomen heeft of een uitkering.

Als uw zoon een kind heeft samen met die vriendin, dan kan er op belasting gebied ook iets veranderen.

Op gebied van gemeentebelasting verwacht ik geen veranderingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt minder toeslag krijgen van de belastingdienst, tenzij je haar een kamer verhuurt. Ook gaan je kosten voor stroom, gas en water omhoog, maar ook telefoon en internet wordt vaker gebruikt. Woon je nu samen met je zoon dan kunnen je afvalverwijderingskosten omhoog gaan (van 2 naar 3 persoons huishouden)
Maak goede afspraken met de vriendin van je zoon en laat haar meebetalen in de kosten.

Toegevoegd na 52 minuten:
Afvalverwijdering maakt niet uit, met 2 of meer persoonshuishouden, je betaald voor 1 persoon een bedrag, of voor 3 of meer. Met 2 personen betaal je ook voor 3. Ik was even in de war, sorry.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hogere afvalkosten is flauwekul. Je betaalt of voor een 1-persoonshuishouden of voor een meer-persoonshuishouden. Van 2 naar 3 maakt niks uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, daar heb je gelijk in, was even in de war, ik zal het aanpassen, bedankt.
Er zijn géén gevolgen als de vriendin van uw zoon zich inschrijft.
Tenzij: u huurtoeslag heeft en de vriendin inkomen – vriendin is medebewoner, haar inkomen telt mee voor het recht op huurtoeslag.

N.B: Het inkomen van een thuiswonend kind c.q. het inkomen van de vriendin van uw zoon wordt niet verrekend met een evtl. bijstandsuitkering van u. Het plan van het huishoudinkomen 2012 is van de baan.
fisbel