Is het mogelijk om met terugwerkende kracht huurtoeslag te ontvangen van vorig jaar?

Ik kom er net achter dat ik wel in aanmerking had kunnen komen voor huurtoeslag in 2009. Kan ik dit nog vorderen met terugwerkende kracht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja, dat kan, maar dan moet je voor 1 april een aanvraag doen. Je krijgt dan het gehele jaarbedrag over 2009 in één keer uitbetaald.

Als je aanvraag na 1 april van het jaar volgend op het toeslagjaar binnenkomt, wordt deze niet meer verwerkt. Maar tot 1 april dus wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, volgensmij lukt dat niet. Ik kwam er laatst achter dat ik in aanmerking kwam voor een aanvullende beurs voor mijn studiefinanciering. Had het alleen vergeten aan te vragen maar dat is gewoon stom van jezelf, ze kunnen dat niet met terugwerkende kracht betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilt u huurtoeslag over 2009 aanvragen? Dan moet u het Aanvraag- en wijzigingsprogramma huur- en zorgtoeslag 2009 gebruiken. Zie Huurtoeslag 2009.

Toegevoegd na 1 minuut:
of neem even telefoonisch contact met ze op zij kunnen je helpen Telefoon: 0800 - 0543
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, volgens de onderstaande brochure (zie link) kan je alleen zo'n verzoek indienen tot 1 januari 2009, maar ik zou voor alle zekerheid nog even contact opnemen met de belastingtelefoon op 0800-0543 en uw vraag voorleggen. Wie weet is er nog een mogelijkheid in uw situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrees van niet:

De Huurtoeslag-periode loopt gelijk aan een kalenderjaar, dus van januari t/m december. U kunt het hele jaar door Huurtoeslag aanvragen, eventueel met terugwerkende kracht tot januari van het lopende jaar. Een aanvraag voor Huurtoeslag kan door de Belastingdienst worden afgewezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het juiste antwoord:
Tot 1 april 2010 kun je voor het jaar 2009 nog met terugwerkende kracht huurtoeslag aanvragen.

Er geldt echter één uitzondering:
Indien je via een intermediair (geregistreerd becon-kantoor) uitstel voor je aangifte inkomstenbelasting hebt aangevraagd wordt de termijn van 1 april 2010 met één jaar verlengd.

Succes met de aanvraag!