Moet ik aangifte doen van een bijbaantje waarmee ik 3700 euro per jaar verdien?

Volgens een kennis van mij is dat niet nodig, aangezien er een aanslag grens geld van 14 euro, moet je minder betalen, dan is het niet nodig, weet iemand of dat klopt?

Toegevoegd na 51 seconden:
Die 3700 euro zijn mijn enigste inkomsten die ik heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
zou ik wel doen, want je krijgt je loonheffing volledig terug
ronron1212
11 jaar geleden
alleen als daar rekening mee is gehouden
fisbel
11 jaar geleden
De kennis heeft ergens een klok horen luiden maar weet absoluut niet het hoe en wat.

Antwoorden (2)

Aangiftes moet je ten alle tijden doen!
De bd bepaalt dan wel of je wel of niet moet betalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uw kennis haalt een paar zaken door elkaar.
Als er € 14 of minder is terug te krijgen wordt dit € 0. Want de Belastingdienst maakt kosten voor de administratieve verwerking van de aangifte en heeft daarom deze grens vastgesteld.

Als er € 45 of minder te betalen is wordt dit ook € 0. Hetzelfde argument telt: De Belastingdienst maakt kosten voor de administratieve verwerking van de aangifte en laat te betalen bedragen tot € 45 'zitten'

U hoeft over dit inkomen geen aangifte te doen. Tot een inkomen van circa € 5700 (jaar 2013) is de te betalen belasting € 0. De Belastingdienst zal u daarom geen aangiftebrief sturen.
Als u loonheffingskorting krijgt op uw inkomen en er op jaarbasis over het (kleine) jaarinkomen maar € 0 belasting is ingehouden heeft aangifte doen geen zin. U kunt immers niet meer terugkrijgen dan er belasting is ingehouden. Als er wel belasting is ingehouden loont aangifte doen uiteraard wel. U krijgt dan over het inkomen van € 3700 alle betaalde belasting terug. Lees ook de studenten- en scholierenregeling in de bron hieronder.
fisbel