hoe stel ik mij in regel om met handelaarsplaten te mogen rijden

ik doe hier wat plezier aan een vriend die handelaar is
hoe stel ik mij in regel om naar de keuring te mogen gaan met zijn handelaarsplaten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Regeling Handelaarskentekenbewijzen en kentekenplaten

Elk bedrijf dat een erkenning bedrijfsvoorraad heeft, komt in aanmerking voor een handelaarskenteken. Verder komen alleen bedrijven in aanmerking die bedrijfsmatig en in opdracht van derden voertuigen herstellen of bewerken. U moet dan beschikken over een inrichting waar onder alle weersomstandigheden deze bedrijfsactiviteit kan worden uitgeoefend. Ook moet u een goed afsluitbare voorziening hebben voor alle documenten die met het handelaarskenteken te maken hebben.

Het handelaarskenteken mag alleen door de houder of een door hem/haar nadrukkelijk aangewezen persoon worden gebruikt.

Je moet dus van deze vriend een verklaring krijgen; zwart op wit dat je deze mag gebruiken voor het doel om van zijn bedrijf naar het keuringsstation te mogen rijden en weer terug.

Let wel; ondanks het feit dat je te pas en te onpas auto's ziet rijden met dergelijke kentekens zijn hier toch enkele strenge regels aan verbonden.

Je mag er vanuit gaan dat als je een auto ziet rijden op tijden dat een regulier bedrijf niet open is (bv zondag) dat deze in overtreding is.

Meer info en alle regelgeving hierom is te vinden bij de bron:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ik heb vorig jaar van een bevriende werkplaats een auto meegekregen met groene kentekenplaten. De restrictie was dat ik alleen overdag met die auto kon rijden en dat die 's avonds binnen zou staan.