kun je een betalingsregeling treffen over inkomstenbelasting terug betalen?

Ben deze maand alleenstaande ouder geworden en heb een bijstandsuitkering. Ik ben afgekeurd voor te werken en zie geen mogelijkheid om mijn belastingschuld binnen een jaar af te betalen. Welke mogelijkheden bestaan er voor t aflossen van mijn schuld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja, dat kan. Op de site van de belastingdienst ;
www.belastingdienst .nl kan je er een formulier voor downloaden en digitaal insturen.
Je kunt echter ook bellen en alles uitleggen. Zij zeggen dan precies wat je het beste kunt doen.
Ze zullen niet weigeren, want beter in gedeeltes betalen dan helemaal niet.
11 jaar geleden
Je moet het formulier "Persoonlijke betalingsregeling" invullen. Kijk bij bron, dan heb je hem gelijk. In de ergste geval zou je eventueel een kwijtschelding kunnen aanvragen. Maar tegenwoordig wordt het bijna niet meer gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het werkt het snelst om even naar je regiokantoor te gaan. Zonder afspraak helpen ze je daar in een kwartiertje tijd. De 'uiterste' termijn van 12 maanden terugbetalen kan soms verlengd worden naar 18 maanden.
fisbel
11 jaar geleden
Belastingschuld bouw je niet zomaar op en zeker niet alleen met een bijstanduitkering. Er is dus meer aan de hand. En die belastingschuld krijgt je dus ook niet zo makkelijk kwijtgescholden. Nu is het ook zo dat je van een kale kip geen veren plukken kunt. Maar de belastingdienst zal zeker nagaan waarom u niet aan uw verplichtingen kunt voldoen. U hebt nu eenmaal de plicht om te reserveren voor te verwachten aanslagen.Als u een auto(tje) hebt of een persoonlijke lening ergens voor dan kunt u een regeling bij de belastingdienst gevoegelijk vergeten. De belastingdienst gaat voor. Zelfs als bijstand genietende moet u er rekening mee houden dat de belastingdienst er alles aan zal doen u tot betaling te bewegen of te dwingen.