Ondernemers moeten regelmatig aangifte doen van de ontvangen omzetbelasting, het verschil tussen ontvangen en betaalde BTW moet dan betaald worden. Bij een negatief bedrag wordt het verschil terug ontvangen. Afhankelijk van de grootte van het bedrijf moet eens per maand of eens per kwartaal aangifte gedaan worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Betalingen worden net als de inkomstenbelasting aan de Belastingdienst overgemaakt.