kan je een inkomensverklaring (IB60) bij de Belastingdienst ook online aanvragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13K

Antwoorden (3)

Nee vreemd genoeg moet je daar nog voor bellen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een IB60 verklaring (inkomensverklaring) telefonisch aanvragen bij de Belastingdienst. Bel hiervoor met de Belastingtelefoon (0800-0543) en kies in het keuzemenu voor 3 – 1 – 3. Zorg dat je je Burger Service Nummer (BSN, het oude sofinummer) bij de hand hebt.

Na maximaal 5 werkdagen ontvang je de IB60 verklaring bij je thuis.

Let op! Er bestaat geen IB60 formulier. Er bestaat alleen een IB60 verklaring, en deze is via de Belastingtelefoon aan te vragen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een inkomensverklaring is alléén aan te vragen via de Belastingtelefoon. Dus het kan niet online.
11 jaar geleden
In het formulierenboek(tegenwoordig meen ik Handboek Inkomstenbelasting HIB) van de Belastingdienst staat wel degelijk een formulier met het serienummer IB 60.Dat formulier wordt gebruikt om desgevraagd een inkomstenverklaring voor een gevraagd jaar te verstrekken. Het formulier heet dus naar het serienummer.
Omdat inzage van uw dossier aan regels gebonden is kan het formulier niet online worden aangevraagd. Het formulier wordt u dus ingevuld toegestuurd. Je kunt het dus niet online aanvragen. Het moet dus via de Belasting telefoon of schriftelijk.