Ik krijg geld van de belastingdienst terug, zorgtoeslag 2011, mag ik dit houden, of word dit op korte termijn weer terug gestort???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

U mag dit houden. Uw aangifte 2011 is waarschijnlijk definitief. Gezien uw toetsingsinkomen (verzamelinkomen) 2011 heeft u te weinig zorgtoeslag gekregen. Als er nog een openstaande rekening is van de Belastingdienst, wordt er door de Belastingdienst niet uitgekeerd maar verrekend. Dit is kennelijk niet het geval.
fisbel
11 jaar geleden
Dat kan u heel eenvoudig zelf controleren. Achterop de brief staat het inkomen waarop de berekening gebaseerd is.

Controleer of dit overeenkomt met het verzamelinkomen dat u bij de aangifte inkomstenbelasting 2011 opgegeven heeft. Als u geen aangifte inkomstenbelasting gedaan heeft, dan kan u controleren of het overeenkomt met het totale bruto loon dat op uw jaaropgaven staat.

Controleer ook of de juiste toeslagpartner meegenomen heef. U heeft een toeslagpartner als u een fiscale partner heeft, of als u langer dan zes maanden op hetzelfde adres woont en een gezamenlijke huishouding voert.

Klopt het inkomen niet, of is het inkomen van uw toeslagpartner niet meegerekend? Houd dan het geld even apart, er is dan een kans dat u nog gevraagd wordt om terug te betalen.

Klopt alles wel en verwacht u dat dit ook in 2012 (ongeveer) zo blijft? Geef dan aan de Belastingdienst (op toeslagen.nl) de gegevens door, zodat het voorschot aangepast wordt. U kan het natuurlijk ook zo laten zoals het is en het geld als een 'extraatje' volgend jaar ontvangen.