Foutieve datum ingevuld, bij aanvraag zorgtoeslag 2011?

Ik heb in april 2012 aanvraag gedaan voor mijn zorgtoeslag 2011.

Na een aantal weken kreeg ik een brief van de belastingdienst dat de voorlopige aanvraag zorgtoeslag alleen voor de maand december was.( ik verbaast)
Maar wat bleek ik had perongeluk in plaats van 01-01-2012 intevullen 01-12-2012 ingevuld.

Ik heb vervolgens de belastingdienst gebeld en gevraagd dat ik een fout heb gemaakt. Dat het voor het gehele jaar een aanvraag wilde doen.

Ze adviseerde mij toen om opnieuw via de aangifte programma een aangifte zorgtoeslag 2011 te doen. Dat heb ik vervolgens gedaan.

Ik heb daar over meerdere keren met de belasting dienst telefonisch gebeld of alles is goed gegaan. Steeds kreeg ik de antw. dat ik moets afwachten tot mijn gegevens bekend waren en dat ik bericht zou krijgen.

Gister kreeg ik een brief van de belastingdienst met de definitieve aanslag zorgtoeslag 2011. En waar ik al bang voor was gebeurde, ik krijg maar voor 1 maand zorgtoeslag over 2011.

Ik heb de belastingdienst gebeld en het verhaal hierboven verteld. Ze vond het spijtig alleen kon ze me niet helpen. Ik moets een bezwaar brief schijven.

Alleen vraag ik me nu heeft het wel zin om een brief te schrijven. Omdat ze aangaf dat mijn tweede aanvraag pas in mei bij de belastingdienst is binnen gekomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja het heeft wel zin.
Zet in je verhaal het gehele verhaal op papier en zet de kopjes van je aangifte formuliertjes erbij.
Dan is het voor hun ook gelijk duidelijk zwart op wit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zet in je verhaal = zet in je bezwaarschrift