Kan een bedrijf/instelling geld via de belasting terug krijgen als het een bbl leerling aanneemt?

Ik wil beginnen aan de BBL opleiding doktersassistente. Nu zou ik graag willen weten of de instelling of het bedrijf / huisartsenpraktijk korting of voordeel via de belasting krijgt voor mijn loon. En dus het feit dat ze een leerling werk hebben gegeven.
Het gaat om een opleiding op niveau 4 mbo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, een bedrijf/instelling kan belastingkorting krijgen. Officieel heet dat afdrachtvermindering. Bedrijven die een BBL-leerling in dienst nemen, krijgen daarvoor van de overheid een vergoeding. Deze vergoeding bedraagt in 2012 € 2753 bij voltijd. Deze vergoeding wordt gegeven als korting. Er geldt een wettelijk maximum basisloon. In 2012 is dit € 24.170. Voor meer informatie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/personeel_en_loon/loonheffingen_berekenen/afdrachtverminderingen/afdrachtvermindering_onderwijs/werknemer_volgt_beroepspraktijkvorming_van_de_beroepsbegeleidende_leerweg
fisbel