krijg je alle toeslagen van de belastingdienst per maand?

Ik ga binnenkort mijn eigen huisje huren samen met mijn kindje van 4 maanden.
Alleen nu hoorde ik dat ik toeslagen en kortingen kan aanvragen.
Mijn salaris is 800 per maand en werk 24 uur.
Nu wil ik alleenstaande ouderkorting en aanvullend alleenstaande ouderkorting en combinatie korting aanvragen, alleen krijg ik die 3 dingen per maand uitbetaald of per jaar?
En wat zal het bedrag ongeveer zijn wat ik per maand krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
vergeet de huurtoeslag niet, daar heb je volgens mij ook recht op.

Antwoorden (2)

Het is zo niet te zeggen wat je krijgt. Dat hangt van je overige inkomsten af. Als je maandelijks belastingteruggave krijgt en recht hebt hebt op de genoemde kortingen, zitten die verwerkt in het bedrag dat je terugkrijgt, het zijn dus geen losse bedragen. Uiteraard krijg je ze alleen als je er recht op hebt en je ze hebt 'aangevinkt', elke heeft zijn eigen regels. Maar je kunt er ook voor kiezen om maandelijks niets terug te krijgen maar 'achteraf', na de belastingaangifte over dat jaar.
De inkomensafhankelijke combinatiekorting is max. euro 1024.- (2012). De alleenstaande ouderkorting is euro 947.- (2012) en de aanvullende alleenstaande ouderkorting euro 1319.- (2012).

Kijk ook eens op http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/hoe_werken_toeslagen/of je eventueel recht hebt op een of meer van deze:

* zorgtoeslag (een bijdrage in de kosten van je zorgverzekering)
* kindgebonden budget (een bijdrage in de kosten van je kinderen)
* huurtoeslag (een bijdrage in je huurkosten)
* kinderopvangtoeslag (een bijdrage in de kosten van kinderopvang)

Deze toeslagen kun je aanvragen op http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/index.html
Computoon
11 jaar geleden
Toeslagen worden op de eerste werkdag na de 19e vd maand uitbetaald, mits je er natuurlijk recht op hebt.
Hoe hoog het bedrag is kan je uitrekenen op www.toeslagen.nl
Alleestaande en aanvullende kortingen zijn geen toeslagen, dus die worden ook niet op dezelfde datum uitbetaald maar kan je alleen aanvragen wanneer j eaangifte doet (dacht ik).
Voor meer info hierover bel 0800 0543.