Wordt er bij de bepaling van de hoogte van de invoerrechten rekening gehouden met het schenden van patenten?

Landen kunnen inkomsten mislopen doordat bedrijven in die landen door schendingen van patenten zelf inkomsten mislopen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Het gaat mij om patenten die gebruikt worden in bijv. computers. Bedrijf a in land b heeft dat patent geregistreerd en bedrijf c in land d maakt een ander product maar verwerkt daarin het patent van bedrijf a en exporteert vervolgens dat goedkopere product naar land b. Bedrijf a gaat failliet en douane doet niets? (Bedrijf kan wel rechtzaak beginnen maar deze duren lang terwijl modellen computer snel verouderd zijn).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Namaakartikelen worden door de douane vernietigd en de koper krijgt een boete.
paulus811