Student met twee bijbanen. één bijbaan met loonheffingskorting, andere bijbaan niet. Kan ik loonheffingskortin terugvragen voor die ene bijbaan?

Bij het terugvragen bedoel ik als ik belastingaangifte ga doen in 2013.

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij de aangifte hoef je niets terug te vragen. Je moet gewoon alle gegevens d.m.v. je jaaropgave over de banen invullen, en zij rekenen voor je uit wat je terug krijgt....of bij moet betalen.

Je hebt het over 2 bijbanen. Bedoel je daarmee te zeggen, dat je nog een 3e baan hebt? Als dat niet zo is, is het logisch dat je over de 2e baan geen korting krijgt. Let wel op, dat je de korting krijgt over de best betaalde job.

Korting en aftrekposten gelden voor je totale inkomen van een jaar. Die kan je over over 2 (of meer) bazen verdelen, of in zijn totaal bij 1 baas. (hoogste of laagste loon maakt niet uit) Per saldo maakt het op het eind (bij de verrekening) niet uit.

Je moet straks gewoon invullen wat op de jaaropgave staat. En je mag maar bij een werkgever tegelijk loonheffingskorting hebben (advies: bij de baan met het hoogste loon).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100