Wat mag je verdienen permaand als je 0-uur contract hebt!

Mijn vraag is dus wat je p.m. Mag verdienen want ik heb voor een bedrijf 110 uren gemaakt in 1 maand tijd. De uur loon is 11,25 bruto! Ik ging even voor me zelf berekenen en had dus 10 euro per u netto gerekend! Dan vind ik dat ik een bedrag vn rond de 1100 moet krijgen maar ik heb maar een bedrag vn 700 ontvangen. Weet hier iemand meer over want ik vind dit nergens opslaan.

Dank u!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er gaat ongeveer 1/3 van je brutoloon af,dus je komt op ongeveer 7,58 per uur uit,als je dit keer 110 uur doet,dan heb je inderdaad te weinig betaald gekregen.
Je komt dan ongeveer op 833,- euro uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die regeling geldt altijd voor elk uur dat je gewerkt hebt. Wat je eraan moet doen is naar je werkgever stappen en het met hem/haar overleggen dat het volgens jou niet klopt.
ronron1212
12 jaar geleden
Kijk op je loonstrook dat kan je zien wat ze betalen en inhouden
fisbel
12 jaar geleden
Het antwoord van Maria houdt geen rekening met de heffingskortingen: algemene heffingskorting en arbeidskorting. Daardoor is het netto uurloon in werkelijkheid (veel) hoger dan € 7,58
Zie antwoord.
Je verdient € 11,25 per uur bruto. Dat is € 1237,50 per maand (110 uren) Dit doen we keer 12 maanden, dus € 14.850. Dan nog het vakantiegeld erbij: € 14.850 x 1,08 is € 16.038
Gerekend met 2 weken vakantie is het aantal gewerkte uren per jaar circa 11,5 maand x 110 uren is 1265 uren. Te betalen belasting € 2282 / netto jaarloon: € 13.756 / per uur is dat € 10,87

Als er geen rekening wordt gehouden met vakantie en vakantiegeld is dat 12 x € 1237,50 minus € 2035 belasting is € 12.815 netto per jaar. Per uur dus € 12.815 : 12 x 110 uren is € 9,71 per uur.

Conclusie:
De schatting van € 10 per uur is een uitstekende schatting.
Dat er maar een bedrag van € 700 is ontvangen komt waarschijnlijk omdat er op het loon GEEN loonheffingskorting wordt toegepast. Morgen even met de loonadministratie regelen!
Bronnen:
fisbel