Als je bijv. een garagebox of vakantiehuisje verhuurd moet je dan de ontvangen huur opgeven als inkomsten in box 1?

Als je bijv. een vakantiehuisje, stukje grond of een garage bezit niet behorende bij de woning waar je zelf woont moet je daar belasting over betalen in box 3. (1,2% over de waarde) maar als je die dan weer verhuurd moet je dan ook nog die huur opgeven als inkomsten in box 1?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Het slechte nieuws is dat u over de waarde van uw vakantiehuisje, stukje grond of een garage Belasting Box 3 moet betalen. Maar dat wist u dat. De te betalen belasting is 1,2% van de waarde.

Het goede nieuws is dat de huuropbrengsten onbelast zijn.
Zie de link in de bron.
fisbel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het verschil met de waardering van woningen is dat je voor een garage als waarde in box 3 niet de WOZ-waarde hoeft aan te geven maar de werkelijke, economische waarde.
Dat geeft een zekere vrijheid en ruimte voor discussie, maar maakt het niet gemakkelijker.
De bepalingen van het huurcontract zijn voor de waardering van belang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.785 in 2011 is de belastingvrije voet voor box 3, wellicht blijf je hier onder. Maar aangeven moet je idd in box 3.