Hoe kan ik belasting terugvragen zonder jaaropgaaf?

Ik heb het afgelopen jaar tot en met november bij Albert Heijn gewerkt en ik ben in oktober begonnen bij kruidvat. Ik heb dus twee maanden twee baantjes gehad. Bij Albert Heijn is er altijd loonheffingskorting toegepast en heb ik nooit belasting betaald. Bij kruidvat is de loonheffingskorting niet toegepast, omdat ik toen ik daar begon al een andere baan had. In de maanden oktober, november en december heb ik daar loonbelasting betaald en dit wil ik graag terug vragen. Daar heb ik een jaaropgaaf voor nodig van Albert Heijn en van Kruidvat. Die van kruidvat heb ik, die van Albert Heijn niet. Het is mogelijk om mijn jaaropgaaf van Albert Heijn online te downloaden, maar ik weet mijn wachtwoord en gebruikersnaam van die site, Accounting Plaza Pay Clear, niet meer. Ik kan op die site dus niet inloggen.

Weet er iemand of het ook mogelijk is om mijn loonbelasting, 75 euro, terug te vragen zonder jaaropgaaf van Albert Heijn, of weet er iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik weer kan inloggen op die site. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

De belastingdienst heeft jouw gegevens opgeslagen. Als je aangifte doet, in jouw geval met de bedoeling om loonbelasting terug te krijgen, dan zul je zien dat jouw inkomsten al staan ingevuld op jouw formulier dat je digitaal opvraagt en invult.
Makkelijk toch? Succes.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kan kiezen om het formulier mét of zonder inkomsten te krijgen, jij kiest uiteraard mét.

Toegevoegd na 7 minuten:
PS: op elke site kun je je inloggegevens opvragen als je die niet meer weet. Moet bij AH toch ook mogelijk zijn? Staat er nergens een balkje dat je kan aanklikken met: wachtwoord vergeten, of gebruikersnaam vergeten? Klik dat aan en in het mailtje dat je daarna krijgt, staan gegevens waarmee je weer in kunt loggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is alleen je email-adres niet voldoende om dat op te vragen? Stuur anders een mailtje naar de klantenservice. Je hebt nog de tijd, want de aangifte hoeft pas voor 1 april ingezonden te zijn.

Andere antwoorden (1)

Je kunt ook achteraf nog bij Albert Heijn je jaaropgaaf aanvragen neem ik aan, even bellen of schrijven lijkt me handig.

Verder heb je inderdaad - zoals iemand al schreef - de vooringevulde aangifte. Als je het programma download ná 1 maart, staan je gegevens er al in. Je moet dit uiteraard nog wel controleren. Als je geen jaaropgaaf hebt, doe je dit door je salarisstroken van de maanden dat je hebt gewerkt, bij elkaar op te tellen. Volgens mij staat er in het programma zelfs een rekenhulp, en kun je aangeven of je de jaaropgaaf gebruikt of de maandstrookjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
In het IB-programma staat geen rekenhup Lies12 om het jaarloon te berekenen. Die staat in het programma van de aanvraag Toeslagen. Bovendien moet je dan de te betalen belasting zelf uitrekenen. Dat kan door de Voorlopige Aanslag te downloaden. Als Frankaa kijkt op het salarisoverzicht van december 2011-daar zijn de juiste (opgetelde) inkomensgegevens inclusief het totaal aan ingehouden belasting waarschijnlijk wel te vinden. Kijken bij cumulatief inkomen. De VIA downloaden - die tip gaf LiADElIon al.
Resteert je tip: even bellen of schrijven. Een mager antwoord al me al.