Mag je door de douane op het vliegveld als je in termijnen een bedrag aan het betalen bent aan de belastingdienst?

Of moet je eerst alles afbetaald hebben om het land te mogen verlaten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je mag gewoon alles. Tenzij je uitdrukkelijk anders is verteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt aan de afspraken die er gemaakt zijn met de belastingdienst, aangezien er een betalingsregeling is getroffen zullen hier restricties aan zitten. Dit is dan meestal een regeling die in overleg gemaakt wordt en niet standaard toepasbaar. Wanneer deze vraag jou betreft is het handiger om je belasting consulent te informeren, het is goed mogelijk dan je je zelf niet buiten de EU mag begeven. Binnen de EU zal denk ik wel mogen aangezien er geen grensbewakingen meer zijn en er vrij simpele uitleveringsverdragen zijn met alle EU landen. Wanneer je probeert te vluchten aan je belastingschuld is het mogelijk dat je een misdrijf pleegt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet gaat emigreren en je aan het met de fiscus afgesproken betaalschema houdt, is er geen reden om je vast te houden.
Of is er meer aan de hand?