Voor een ongehuwde is dit €20785,-. Ben je samenwonend / gehuwd en bent fiscaal partner dan is dat €41570,-. Uiteraard betaal je dan belasting mits je het contante bedrag aangeeft in je belastingaangifte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag € 503,- bezitten zonder het te noemen in je aangifte. (Fiscale vereenvoudigingswet 2010) Daarnaast betaal je vermogensrendementheffing over je bezittingen indien deze hoger zijn dan 55.476,-. Hier maakt de vorm niet uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorrry, € 20.785.,-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 2012 (per 1 januari) is vrijgesteld € 21.139 per persoon + de vrijstelling contant geld € 512. Het meerdere is belast.

Voor fiscale partners samen worden die bedragen verdubbeld.