Ik heb een fiscaal partner. Moet ik naast aangifte via fiscaal partner ook nog persoonlijk belastingaangifte doen?

We hebben samen via het belastingaangifteprogramma aangifte gedaan. Nu heb ik een gift gekregen, en ben deze vergeten in te vullen. Waar moet ik deze nu invullen?

10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je met je fiscaal partner aangifte inkomstenbelasting doet dan doe je gecombineerd inkomstenbelastingaangifte, dus voor ieder. Meer hoeft en kan niet.

Voor schenkbelasting zijn er vrijstellingen, waarvan de grootte afhankelijk is van de mate van verwantschap tussen schenker en ontvanger, maar ook van de bestemming van de gift.
Zie belastingdienst/schenkbelasting.