wanneer krijg ik voor het eerst huurtoeslag?

per 1 november aangevraagd want dan ga ik verhuizen naar de huurwoning

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Rond 20 december. De Belastingdienst betaald uit in de maand na de aanvraag. Wel zorgen dat de aanvraag óp de 1e binnen is bij ze.

Ik heb net met het bijltje gehakt...

Happy housemoving! En veel plezier in je nieuwe woning en het leuk maken ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Indien toegekend.Uitbetaling toeslagen.
De klant krijgt zijn toeslag(en) in maandelijkse termijnen. Hij ontvangt zijn toeslag elke maand vooruit. We maken de toeslagen over rond de 20e van de maand. Valt deze datum in het weekend of op een feestdag? Dan krijgt de klant zijn toeslag op de eerste werkdag die daarna volgt.

We berekenen de maandelijkse termijnen door het jaarbedrag te delen door 12. Wordt de toeslag in de loop van het toeslagjaar aangevraagd? Dan delen we het jaarbedrag door het aantal nog resterende maanden van dat toeslagjaar. Dus hoe later in het jaar de klant de toeslag aanvraagt, hoe minder maanden overblijven om uit te betalen en hoe hoger het termijnbedrag wordt. Succes